Paginabegin

FAQ - Veelgestelde vragen

Bestelling plaatsen

Een bestelling plaatsen doe je door producten in je winkelmandje te plaatsen. Hiervoor hoef je nog niet ingelogd te zijn. Wanneer je je bestelling wenst af te ronden ga je naar je winkelmandje (rechtsboven) waarin je opgeslagen producten zitten. Nu is het wel noodzakelijk je in te loggen aangezien wij jouw adresgegevens nodig hebben om je bestelling te kunnen leveren. 

Je maakt voor het afronden van je bestelling een account aan of je meldt je aan met je e-mailadres en je wachtwoord.

Volg nu alle stappen in het bestelproces (levering, controle en betaling). Als je bestelling gelukt is, ontvang je van ons een bevestigingsmail.

Hoe kan ik me registreren?

Registreren kan je door bij 'login' een account te creëren. De eerste keer dat je winkelt in de webshop geef je je persoonlijke gegevens in, zodat wij het afleveradres weten. Dit hoef je enkel de eerste keer te doen, bij elke volgende bestelling volstaat het om je aan te melden met je e-mailadres en wachtwoord. Het blijft uiteraard steeds mogelijk om je contactgegevens aan te passen.

Je kan er ook voor kiezen om de guest checkout te verkiezen wanneer het wat sneller mag gaan.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Als je je wachtwoord vergeten bent, kan je op de website bovenaan rechts op login klikken. Hier klik je links op de link wachtwoord vergeten en kan je je e-mailadres ingeven.

Vervolgens ontvang je een mailtje met een link om je nieuw wachtwoord in te stellen.

Hoe voeg ik een artikel toe aan mijn winkelmandje?

Je voegt producten toe aan je winkelwagentje door onder de productfoto op + te klikken tot je het gewenste aantal hebt.

Opgelet: om dit toe te voegen aan je winkelwagentje dien je nog op 'in winkelwagentje ' te klikken rechtsboven het scherm. Als je hier niet op klikt zit het gewenste product niet in jouw winkelwagentje.

Als je je bestelling wenst af te ronden kan je in je winkelwagentje nakijken of je niets vergeten bent en uiteraard nog verder winkelen door op 'doorgaan met winkelen' linksboven te klikken. 

Welke betaalmethoden zijn er?

Je kan je bestelling betalen met Bancontact, Visa, Mastercard, Paypal, Ideal, Carte Bancaire.

Wens je te betalen met Ingenico volg volgende stappen: 
  • Ga naar jouw winkelmandje en klik op 'afrekenen'
  • Volg de afrekenprocedure
  • Kies tijdelijk 1 van de volgende 3 betaalmethodes (Bancontact, Visa, Mastercard)
  • Wanneer de Ingenicopagina zich opent, kies daar PayPal
  • Vanaf nu kun je betalen met PayPal

Hoe kan ik betalen?

Je doorloopt volgende stappen:
  • Inloggen / account aanmaken
  • Indien je een ander afleveradres hebt, vul je het correcte adres in.
    • Voorwaarden: dit adres dient te zijn in België, Nederland of Frankrijk
  • Gewenste verzendwijze kiezen
  • Gewenste betaalkaart kiezen
  • Akkoord gaan met de algemene verkoopvoorwaard
  • Op de externe betaalsite klik je nogmaals op de gewenste betaalkaa
  • Geef de gevraagde gegevens in
  • Jouw bestelling is geplaatst, hiervan zal je een bevestigingsmail ontvang

  • Denk eraan dat het transactiebedrag op het moment van de transactie rechtstreeks bij uw creditcard in rekening wordt gebracht.

Hoe lang moet ik wachten op mijn bestelling?

Indien je je bestelling geplaatst hebt voor 15u, wordt dit dezelfde werkdag nog verzonden met Bpost. Bestellingen van vrijdag 15u tot zondag worden ’s maandags verwerkt en verstuurd. Bestellingen op feestdagen worden de dag nadien verwerkt.
De uiteindelijke levering ligt in handen van deze partner en zal (België) binnen de 24u tot 72u gebeuren. Voor Nederland reken je best op 1 à 5 dagen.

Indien dit niet geval is, kan je best contact opnemen met ons via info@cookandbake.be.

Heb je een adres in Nederland of Frankrijk en laat je het daar leveren, dan is de leveringstijd afhankelijk van de afstand tot België. Hoe verder in Nederland of Frankrijk, hoe langer je pakketje onderweg is. Bestel daarom tijdig. 

Wat zijn de verzendkosten

  • Vanaf € 50 orderwaarde betaal je geen verzendkosten, hoera!  
  • Onder € 50 orderwaarde betaal je € 7,90 voor België en € 8,90 voor Nederland.
    Wij proberen deze kost zo laag mogelijk te houden voor jou, maar zijn hiervoor vanzelfsprekend afhankelijk van onze partner Bpost. Onze verzendservice omvat track-and-trace zodat jij  steeds jouw pakketje kan localiseren.  
Verzenden naar Frankrijk:
  • Onder 10 kg betaal je 15 Euro verzendkosten.
  • Tussen 10 kg en 19kg betaal je 23 Euro verzendkosten.
  • Boven 19 kg betaal je 40 Euro verzendkosten.

Waar bekijk ik al mijn bestellingen?

Heb je een bestelling geplaatst bij Cook & Bake? Dan kan de historiek raadplegen in je account.
  1. Ga naar rechtsboven en klik op account en kies mijn account 
  2. Van zodra je een bestelling plaatst, kan je deze bekijken bij "openstaande orders".
  3. Is de order ondertussen gepikt, dan verplaatst het systeem de order naar facturen. Vanaf nu kan je alle gefactureerde bestellingen opzoeken bij de rubriek 'Mijn facturen'. 

Hoe verzilver ik mijn kortingscode?

  1. Kies een artikel of meerdere.
  2. Plaats deze in je winkelmandje door op de knop 'in winkelwagen' te drukken.
  3. Ga vervolgens rechtsboven naar het scherm en klik op de rode winkelkar. Je ziet daar de melding hoeveel producten je wenst te kopen. Je kan ook op de tekst: 'Bekijk je winkelwagentje' klikken.
  4. Je gaat naar een overzichtspagina van de artikelen en 'winkelwagentje details' rechts.
  5. Klik op de rode tekst: '+ Afrekenen met kortingscode? Er verschijnt een balk waarin je de code kan ingeven. Is je code voorzien van hoofdletters, gelieve deze dan ook zo in te geven.
  6. Druk op de knop 'Versturen'. Je krijgt een melding dat de code is toegepast of niet is toegepast. 
  7. Is er een probleem met je code? Klik eerst op 'Winkelwagentje herberekenen'.
  8. Werkt het nog niet, contacteer ons via mail: info@cookandbake.be 
*Let op: je totaalbedrag dient hoger te zijn dan het bedrag van de kortingscode.

Hoe bestel ik een eetbare print (formulier is ingevuld)


1. Log in met je mailadres en geef je persoonlijk wachtwoord in. Zeker dat je bent ingelogd? Klik rechtsboven op het rode mannetje, dan zie je jouw naam.


2. Duid aan hoeveel afbeeldingen je wilt laten printen

Klik vervolgens op de knop: 'in winkelwagen'


3. Je ziet dan rechtsboven het winkelmandje verschijnen met je product erin.

4.Klik dan op afrekenen en volg verder de stappen. Vink nog even het algemeen akkoord aan klik op de knop ‘> Veilig betalen’


Ps:  Kom je op deze pagina terecht? Duid dan aan met welke betaalwijze je wenst te betalen?
Visa? Dan klik je op het logo van Visa.
Bancontact? Dan klik je op het logo van Bancontact.
 
Je gaat verder naar het betaalscherm van je bank.

5. Hou je mailbox goed in de gaten. Je ontvangt van ons: 
  • 1x een mail met je bestelorder. 
  • 1x een aparte mail met een printvoorstel in van je persoonlijke afbeelding. Bekijk deze mail en print in bijlage goed. Heb je opmerkingen, neem zo spoedig mogelijk contact met ons op via info@cookandbake.be. Zodat we indien nodig nog een aanpassing kunnen doorvoeren. Wacht je te lang, zal het pakketje al reeds gemaakt zijn, klaar voor verzending. 

Ik heb een eetbare print besteld, hoe stuur ik mijn afbeelding door?

Heb je al 1 product in je winkelwagen of al besteld en betaald? Ga naar de pagina waardat je de print hebt gekozen. Scroll naar beneden en dan krijg je een formulier te zien. Daar mag je jouw gegevens invullen. Druk 1x op de knop verzenden. 

Is er iets niet juist met de afbeelding of je formulier, dan nemen wij contact op met je. Vragen stellen kan ook via info@cookandbake.be.

Eetbare print - Bij het opladen van een foto zie ik geen voorbeeld

Dat klopt. Je mag het formulier invullen, dan kom je vervolgens op een anders scherm terecht waardat te melden staat dat je print is ontvangen. 
--> Wij verwerken deze en sturen je via mail een printvoorstel op. 
--> hou nauwlettend je mailbox in de gaten. Bij aanpassingen kan je snel schakelen. 
--> beeld te klein voor het formaat? Dan nemen we eerst  contact met je op via mail en later telefonisch. Dit om een snelle levering te kunnen garanderen.